אנא סובבו למצב אנכי
כיצד להכות את הסטטיסטיקה במשחקי צ’אנס? | פליי סמארט

כיצד להכות את הסטטיסטיקה במשחקי צ’אנס?

19/06/2013
ע״י PlaySmart

כידוע, משחק הצ’אנס הוא מהמשחקים בעלי סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר. יחס של 1:2.4 לזכייה בפרס כלשהו (נראה אתכם מוצאים קזינו עם יחס זכייה יפה כל כך); יחס של 1:4,096 בפרס הראשון. ללא ספק, זה מה שהופך הגרלות צ’אנס לכל כך אהובות. וזה מה שהופך מאות אלפי משתתפים לחלק מהחגיגה, ממש מידי יום.

מסתבר שישנם ימים שבהם החגיגה הזו עולה על כל דמיון. חגיגה שבה סכומי הכסף שמחולקים לזוכים, עולים גם על ההערכות של מפעל הפיס, אשר מפעיל את ההגרלה.

אז מה קרה בהגרלת הצ’אנס הזו?

יום אחד,  קרה המקרה הנדיר, שמתרחש אחת לכמה זמן – אך נחשב למאוד חריג: המכונה אשר מגרילה את מספרי וצירופי הגרלת הצ’אנס, העלתה את המספר המאגי כמעט, 9999. מעט מאוד תוצאות צ’אנס מתקבלות בצירוף ספרות כזה, והפעם זה קרה. ושלא תחשבו שהעניין לא נוצל עד תום. שלל המנחשים זכו בעקבות הצירוף הבלתי ייאמן בסכום כולל של 2.6 מיליון שקלים. חשוב להבין: מדובר בהגרלה אחת מתוך שבע שנערכו באותו יום, אחת מתוך ארבעים באותו שבוע.

כיצד קרה שסכומי הכסף שחולקו לציבור היו גדולים בהרבה מהמתוכנן?

מבחינת הצירוף שעלה בגורל, אין הרבה מה להסביר: מדובר בשיטה מורכבת מסוימת אשר ‘מחליטה’ על הצירוף שיעלה בגורל. גם אנשי מפעל הפיס בעצמם לא יכולים לשלוט בזה, כפי שיוסבר בהמשך.

העניין המסקרן הוא דווקא כמות האנשים אשר הצליחו לנחש את המספר הקוסמי הזה. האם הייתה להם הרגשה פנימית שהפעם זה המספר שיעלה בגורל? ככל הנראה, לפחות אצל רוב המנחשים, ממש לא. כאן פעל כוח אחר: כוח ההרגל.

בכל ההגרלות הממלכתיות, ישנם אלפי מנחשים שמתעקשים לבחור באותם מספרים ובאותו צירוף בכל פעם מחדש. יש כאלו שיבחרו בצירוף שמסמל את תאריכי ימי ההולדת של משפחתו, אחרים יבחרו במספר הטלפון שלהם. ואחרים – במספר מיוחד, כמו 9999.

כיצד כל כך הרבה אנשים הצליחו לנחש בו זמנית את המספר הזוכה ויוצא הדופן?

אי אפשר להגיד שבעזרת הסטטיסטיקה אפשר לדעת בוודאות מה תהיה תוצאה מסוימת. היופי בענפי הספורט השונים הוא חוסר הידיעה והאפשרות הקיימת תמיד להפתעות. הפסד של קבוצת צמרת לקבוצה מהליגה השנייה, הפסד מהיר מהצפוי של ג’ודוקה על המזרן או שלשה מטורפת מחצי מגרש שמוצאת דרכה לטבעת הם אינם מקרים שמצביעים על סטטיסטיקה כלשהי, אך בהם בהחלט קובעים תוצאות בסופו של דבר.

עם זאת, הבנה מסוימת והתעדכנות תכופה בנתונים סטטיסטיים, תספק למנחש מושג לגבי הכיוון אליו נושבת הרוח. קבוצה שהפסידה חמישה משחקים ברציפות, תתקשה לנצח את המשחק השישי ולא משנה מה הוא יהיה, משום שספורט הוא גם מומנטום; מתעמל שמתקשה להציג יכולות גבוהות בתחרויות גדולות, עשוי להיכשל גם בתחרות הבאה מסוג זה. וכך הלאה.

כמה כסף חולק לזוכים בפועל?

מבחינת מפעל הפיס, אפשר לומר לכאורה שמדובר בהפסד עצום: סכום הפרסים שחולקו בהגרלה הזו היה, כאמור, 2.6 מיליון שקלים, בעוד הרווחים של המפעל עמדו על 600 אלף שקלים בלבד. אבל, גם אנשי מפעל הפיס יודעים שהגרלות כאלו יכולות להתרחש אחת לכמה זמן. גם שם, כמו כולנו, מברכים את הזוכים ומזמינים את כולם להשתתף בהגרלות הצ’אנס הבאות.

עד היום לקוחות סמארט זכו ב:

169,742,699




לקוחות סמארט? הכניסה מכאן