אנא סובבו למצב אנכי
האם הסכם הטוטו יהפוך את קבוצות הכדורגל לעסקים של ממש? | פליי סמארט

האם הסכם הטוטו יהפוך את קבוצות הכדורגל לעסקים של ממש?

checkmark

מדובר בדיון (שחלק ממנו היה אף וויכוח סוער) שנמשך כבר חודשים רבים – דיון על עתידו של הכדורגל הישראלי, על מאפייניו ועל זהותו. בסופו של דבר, הוא יביא כנראה לתוצאות טובות – כך מאמינים רבים – משום שיש בו לא מעט סוגיות ששנים לא התקיים דיון כלשהו סביבן, ויש בהן כדי לשנות את פני הכדורגל לגמרי.

 הדיון הזה מתנהל בגדול בהשתתפות ארבע צלעות: משרד התרבות והספורט, המועצה להסדר ההימורים הספורט (אשר מביאה אלינו משחקים כמו טוטו 16 או ווינר ליין), ההתאחדות הישראלית לכדורגל והקבוצות עצמן. כעת, מתברר שבמסגרת אותו דיון, ייתכן וישתנה משהו מהותי בהגדרת הקבוצות – הפיכתן לעסקים של ממש.

 כיום, כל אדם אשר רוצה להקים קבוצת כדורגל מקצוענית, חייב לרשום אותה כמלכ”ר – מוסד ללא כוונת רווח. כלומר, גוף אשר מטרתו היא לא עשיית הון, אלא הפעילות עצמה, כפעילות ספורטיבית למען הקהילה. ויש בכך מן ההגיון.

רק מה? בשנים האחרונות, נקנו קבוצות על ידי אנשי עסקים, אשר מממנים מכיסם את פעילותן. מאחר שבמקביל, לא מעט קבוצות משחקות במפעלים האירופים (בכל שנה זה הופך לנפוץ יותר ויותר) וזוכות לסכומים גדולים של כסף מההתאחדות האירופית, למעשה המאזן של רבות מהן הופך להיות חיובי הרבה יותר.

 וכאן בעצם מגיעה השאלה: מדוע לא להפוך את הקבוצות לעסק כלכלי לכל דבר ועניין? זה יכול למשוך לכאן עוד משקיעים מן החוץ (כאלו שנרתעים מהחובה להגדיר את הקבוצה כמלכ”ר), זה יכול לייעל את המערכות הלו פי כמה ולהפוך את השיקולים של כל קבוצה וקבוצה למקצועיים נטו. הרי באירופה, היבשת המצליחה ביותר מבחינת כדורגל, השיטה עובדת כך – אז מדוע שלא בישראל?

הרשויות אינן ששות להסכים לעניין

 כמה וכמה וועדות קמו באחרונה כדי לנסות ולשקם את מצב הכדורגל הישראלי, את מעמדו ואת תדמיתו. אין זה משנה איזו וועדה כתבה מה, אך אחד הסעיפים הבולטים שנכללו במסקנות היה זה בו אנו דנים כעת – להפוך קבוצת כדורגל מגוף ללא שום מטרות רווח לעסק כלכלי לכל דבר.

 אבל, רשויות המס אינן ממהרות להסכים לעניין, בין היתר מסיבה ברורה: עד היום, נתפסו ה’פרויקטים’ הללו לכאלו שאינם מכניסים הרבה כסף, במיוחד יחסית לשורת ההוצאות. במצב כזה, למדינה אין כל תועלת מהכרזה עליהם כעסקים של ממש.

אבל, הדיונים בנושא ממשיכים. יו”ר ההתאחדות, אבי לוזון, הציע למשל לכלול בהגדרה זו רק קבוצות שתקציביהן העונתיים מעל עשרה מיליון דולרים. מי יודע, אולי בכל טופס טוטו שתמלאו בעתיד, יהיו קבוצות בע”מ. נחיה ונראה.

שתף

הצטרפו לסמארט ותתחילו לשחק חכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

*בעצם מילוי ושליחת פרטיי שלעיל אני מאשר לסמארט להעביר לי תזכורת לעניין מימוש ההטבה, לרבות באמצעות מסרון.
למשחקים נוספים: טוטולוטוצ'אנסווינר

עד היום לקוחות סמארט זכו ב:

169,742,699




לקוחות סמארט? הכניסה מכאן