אנא סובבו למצב אנכי
הטוטו והשפעתו על הכדורגל שלנו | פליי סמארט

הטוטו והשפעתו על הכדורגל שלנו

checkmark

בזמן האחרון נאמר לא מעט על הקשרים בין המועצה להסדר ההימורים בספורט, מפעילת משחקי טוטו ו-ווינר, לבין הכדורגל הישראלי וההתאחדות הישראלית לכדורגל. לא ניכנס כאן לענייני הוויכוחים והמחלוקות, אך ננסה להבין מהו החלק של המועצה בספורט הישראלי ובמיוחד בכדורגל, שהוא כידוע הענף הפופולארי בישראל.

אם כן, הטוטו הוא גוף אשר – ממש כמו מפעל הפיס – מיועד להשתמש בהכנסות שהציבור מעביר לו דרך מילוי טפסי ווינר וטוטו, כדי להשקיע חזרה בציבור. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות כך, ולעניין זה ישנם תימוכין רבים של מחקרים ובדיקות, היא להשקיע בספורט שהוא מעין תרבות בפני עצמה, כלי חינוכי שיכול לעצב ולתרום לדורות רבים.

למסקנה הזו הגיעו אנשי הטוטו כבר לפני עשרות שנים, אבל פחות או יותר מתחילת שנות האלפיים, השתנתה החשיבה והתמיכה בספורט הישראלי הפכה להיות יותר ויותר גדולה. כך, לפי אתר המועצה להסדר ההימורים בספורט, גוף זה אמור להשקיע בעשור שבין 2010 ל-2020 כ-5.5 מיליארד שקלים בספורט הישראלי. זה סכום עצום.

במה ההשקעה הזו מתבטאת?

אם ניקח את הכדורגל כדוגמא, נקבל תמונה יפה ומרשימה לגבי מידת ההשקעה של הטוטו בספורט הישראלי. זה מתחיל מהמתקנים: הטוטו, ממש כמו הפיס שמקים מגרשי כדורסל, מתנ”סים ומבנים ציבוריים, משתתף בתשלום ההוצאות להקמת אצטדיונים חדשים (וכאלו קמים לא מעט באחרונה), מקים מגרשי אימונים וקומפלקסים שמשמשים קבוצות צעירות ובוגרות. זוהי התשתית שתביא לשיפור התנאים בכדורגל ולשיפור תוצאות.

מלבד זאת, הוא תומך בקבוצו המקצועניות ומזרים להן כספים: דרך אחת היא דרך זכויות השידור למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית, שעליהם הטוטו לוקח חסות יפה כבר מספר שנים. דרך שנייה ומשמעותית עוד יותר היא ההקצה למועדונים – הקצבה שניתנת לא רק בכדורגל אלא בכל ענף – וניתנת בהתאם להישגים. על פי אנשי המועצה, מדובר ב-80 אחוזים מכלל ההקצבות שמועברות לספורט וזה סכום אדיר לכל הדעות.

הטוטו כבסיס להישען עליו

המועצה להסדר ההימורים בספורט היא מהבסיסים היציבים ביותר עליהם נשענות קבוצות הכדורגל בארץ. יש כמובן את בעלי העסקים שמזרימים את רוב הכסף לקבוצות, באופן אישי, אך תמיכת הטוטו מאפשרת להן להתקיים בצורה קלה יותר, במיוחד כאשר מדובר בקבוצות קטנות, מתחתית ליגת העל ומהליגה הלאומית.

אפשר לראות זאת כמשהו לא בריא – הרי לא ייתכן שקבוצות רבות יהיו תלויות רק בגורם אחד (ולכן המהומה שמתרחשת כאן בזמן האחרון: ישנו חשש שהמועצה תפסיק את זרם המזומנים במידה כזו או אחרת, מה שיפגע בקבוצות קטנות רבות) – אבל מה שבטוח הוא, שהמועצה עשתה ותמשיך לעשות עוד למען הספורט הישראלי.

שתף

הצטרפו לסמארט ותתחילו לשחק חכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

*בעצם מילוי ושליחת פרטיי שלעיל אני מאשר לסמארט להעביר לי תזכורת לעניין מימוש ההטבה, לרבות באמצעות מסרון.
למשחקים נוספים: טוטולוטוצ'אנסווינר

עד היום לקוחות סמארט זכו ב:

169,742,699




לקוחות סמארט? הכניסה מכאן